Reclameposter van C1000 voor abri
- Maker
-
- opdrachtgever: C1000
- Vervaardigingsjaar
- 2006
- Omschrijving
- Zeeuws meisje – ‘geen cent teveel’ – is al sinds 1894 het beeldmerk van een pakje margarine. Het Zeeuws meisje staat voor een scherpe prijs en een goede kwaliteit. In 1975 koos Unilever voor het eerst een levend Zeeuws meisje om op te treden in televisiereclame. Voor de klanten was zij vooral te herkennen aan de Zuid-Bevelandse muts. Inmiddels is zij vervangen door een nieuw jong meisje. Supermarktketen C1000 maakte kort geleden in de heersende prijzenoorlog met concurrenten voor eigen doeleinde gebruik van deze overbekende oude reclame. Het beeld van de prijsbewuste Zeelandse brengen ze hiermee in verband met hun eigen scherpe ‘prijzen van vroeger’. Hiervoor lieten zij het ‘echte’ Zeeuws meisje uit 1975 met de bekende muts poseren, maar wel met een hedendaagse blouse. Want de producten van C1000 zijn eigentijds.
- Type object
- affiches
- Afmetingen
- Collectie
- Streekdrachten in Nederland
- Instelling
- Bron
-
- [N.31332], Streekdrachten in Nederland, Nederlands Openluchtmuseum
- Copyright
- Voor meer informatie: Nederlands Openluchtmuseum
- Trefwoord
Dit object downloaden
JPG-bestand
Permalink
-
De permanente URL zorgt ervoor dat ieder digitaal object vindbaar blijft op internet, ook al verandert de naam van de website of het object. Wanneer u wilt verwijzen naar objecten in het Geheugen kunt u het beste deze permanente link gebruiken in plaats van de link in de adresbalk van de browser.
De permalink van dit object is gekopieerd naar het klembord.