Reclameposter van C1000 voor abri
- Creator
-
- opdrachtgever: C1000
- Date of creation
- 2006
- Description
- Zeeuws meisje – ‘geen cent teveel’ – is al sinds 1894 het beeldmerk van een pakje margarine. Het Zeeuws meisje staat voor een scherpe prijs en een goede kwaliteit. In 1975 koos Unilever voor het eerst een levend Zeeuws meisje om op te treden in televisiereclame. Voor de klanten was zij vooral te herkennen aan de Zuid-Bevelandse muts. Inmiddels is zij vervangen door een nieuw jong meisje. Supermarktketen C1000 maakte kort geleden in de heersende prijzenoorlog met concurrenten voor eigen doeleinde gebruik van deze overbekende oude reclame. Het beeld van de prijsbewuste Zeelandse brengen ze hiermee in verband met hun eigen scherpe ‘prijzen van vroeger’. Hiervoor lieten zij het ‘echte’ Zeeuws meisje uit 1975 met de bekende muts poseren, maar wel met een hedendaagse blouse. Want de producten van C1000 zijn eigentijds.
- Object type
- posters
- Dimensions
- Collection
- Regional Costumes in the Netherlands
- Institution
- Source
-
- [N.31332], Streekdrachten in Nederland, Nederlands Openluchtmuseum
- Copyright
- For more information: Nederlands Openluchtmuseum
- Keyword
Download object
JPG-file
Permalink
-
The permalink or permanent URL guarantees that an object can be traced back on the internet in the future, even if the name of the website or the object changes. If you want to link objects in the Memory it is advised to use the Permalink and not the URL in the address bar of your browser.
De permalink van dit object is gekopieerd naar het klembord.